12 juli 2024
Thema nieuwsbrief: het jonge kind
Onze digitale nieuwsbrief van het jonge kind is verschenen: 'we helpen je op weg met het jonge kind'. Lees de nieuwsbrief!
12 juli 2024
Onze digitale nieuwsbrief van het jonge kind is verschenen: 'we helpen je op weg met het jonge kind'. Lees de nieuwsbrief!
1 juli 2024
Anna de Graaf schrijft in haar blog over het belang van je thuistaal. Een goede ontwikkeling van de thuistaal is juist een voorwaarde om goed Nederlands te kunnen leren.
1 juli 2024
Schrijf je in voor de gratis training "Omgaan met lastig gedrag". Deze training helpt jou om het gedrag van jonge kinderen beter te begrijpen, effectiever te reageren en om ouders op een positieve manier bij de opvang en de zorgen rondom het kind te betrekken.
20 juni 2024
Impuls Kinderopvang is in samenwerking met Het ABC het nieuwe project Peuterpedalen gestart. Dit initiatief richt zich op het introduceren en implementeren van fietsstimulering op de voorscholen van Impuls. Met als doel de kansengelijkheid van peuters te bevorderen.
17 juni 2024
Een lespakket met het thema 'het ontbijt' om de woordenschatontwikkeling bij met name meertalige kleuters te stimuleren.
24 april 2024
Op 23 april 2024 is onze nieuwsbrief van Taal verschenen. Over vakoverstijgend taalonderwijs
19 april 2024
Merel Louise Luberti, Onderwijsadviseur Taal en VO, vertelt hoe jij met jouw leerlingen herhaald complexe teksten kan tackelen om samen tot dieper tekstbegrip te komen. Je krijgt handvatten aangereikt om zelf met Close Reading aan de slag te gaan.
8 april 2024
Vijf onderwijsadviesbureaus werken landelijk samen aan Goud Onderwijs: Beter georganiseerd en kerndoel-dekkend onderwijs in een positief leerklimaat. Wat leidt tot grote kwaliteitsverbeteringen in het primair en speciaal onderwijs.
19 maart 2024
Blog geschreven door: Ellen Vloothuis Deze blog beschrijft mijn reis van een Nederlands schoolsysteem naar een Internationaal curriculum op een Chinese Bilingual School in Shanghai. Ik dook vanuit mijn Nederlandse ervaring vol enthousiasme in een totaal tegenovergesteld schoolsysteem. Eentje waar geen lesmethoden de rode draad vormt…