Leiderschap & Schoolontwikkeling
Schoolleider, wij ondersteunen jouw leiderschap en adviseren bij een duurzame verbetering van het onderwijs op jouw school.
Is er op jouw school iemand nodig om tijdelijk te ondersteunen als interim schoolleider, teamleider, adjunct directeur of bouwcoördinator? Wij doen dat met veel plezier, flexibiliteit, kennis en kunde. Onze onderwijsadviseurs hebben veel ervaring in het primair- en voorgezet onderwijs, maar ook de kinderopvang en het MBO.
Het ABC heeft veel binding met scholen en besturen van Amsterdam tot Zaanstad en Purmerend. Hierdoor zijn we goed op de hoogte van de maatschappelijke ontwikkelingen in de stad of regio. Hebben we daar een groot netwerk. En weten we wat er leeft en speelt in de branche. Lees meer over Het ABC als stichting en organisatie.
“Als onderwijsadviseur van Het ABC worden mijn collega’s en ik ook ingezet voor interim opdrachten. Bijvoorbeeld als intern begeleider of op het gebied van schoolmanagement. Bij een interim opdracht werken wij op tijdelijke basis in verschillende scholen en onderwijsinstellingen.
We proberen snel inzicht te krijgen in de specifieke behoeften en uitdagingen van de school. Problemen worden geïdentificeerd en passende oplossingen bedacht. Dit kan variëren van het verbeteren van de onderwijskwaliteit, coachen van onderwijspersoneel, het aanpakken van gedragsproblemen, het onderhouden van contacten met ouders, tot het werven en selecteren van nieuw personeel.
Het exacte takenpakket varieert, afhankelijk van de specifieke behoeften van de school. Daarbij staan wij open voor nieuwe uitdagingen en zijn we bereid onze kennis en expertise aan te passen aan verschillende onderwijscontexten. Eigen overtuigingen kunnen we altijd goed verwoorden, aangevuld met relativeringsvermogen en een lach.”
Aaron Kalf
Onderwijsadviseur, Het ABC
Neem contact op met onze adviseurs
Schoolleider, wij ondersteunen jouw leiderschap en adviseren bij een duurzame verbetering van het onderwijs op jouw school.
Sparring voor schoolleiders en schoolteams; team vraagstukken en persoonlijke onderwijs dilemma’s.
Verbeter de onderlinge communicatie en verstevig de professionaliteit van de schoolcultuur.
Professioneler en effectiever organiseren om de kwaliteit te bepalen, bewaken en verbeteren.
Een leidend perspectief (missie en visie) voor de school en leidraad (koers) voor het onderwijs.