Rekenen en wiskunde VO
Rekenen doen we de hele dag en is altijd en overal. Goed rekenonderwijs is dan ook cruciaal en de beheersing van rekenen is essentieel voor het leren van veel andere vakken.
Maar wat als een leerling moeite heeft met rekenen of wiskunde? Of wanneer het rekenniveau in een klas tegenvalt of de rekenresultaten op een school achterblijven?
Het ABC biedt ondersteuning op de volgende gebieden:
Reken- en dyscalculieonderzoek
Soms zie je dat een leerling vastloopt met rekenen. Een onderzoek kan helpen om meer inzicht te krijgen in de oorzaak van het probleem en welke ondersteuning de leerling nodig heeft. Het ABC biedt twee typen onderzoeken: verdiepend rekenonderzoek (PDO) en een dyscalculieonderzoek.
Rekenverbetertraject
Veel leerkrachten werken hard om met hun leerlingen een fundamenteel rekenniveau te bereiken. Toch hebben veel scholen en leerkrachten baat bij enige begeleiding op het gebied van de belangrijkste facetten van het rekenleerproces. Stap voor stap werken we samen aan de relevante factoren op weg naar beter rekenonderwijs en verbeterde rekenresultaten.
(Individuele) Rekenbegeleiding
Soms hebben leerlingen maar kort wat extra hulp nodig. We werken aan het herstellen en vergroten van het rekenplezier, door leerlingen rekenvaardiger te maken tijdens individuele rekenbegeleiding.

Trainingen op maat

Ben je op zoek naar professionalisering op het gebied van rekenen voor jouw schoolteam? We bieden de volgende trainingen op maat:
- Effectief rekenen
- Beter rekenen met plezier
- Rekenverbetertraject
- Keuze en implementatie van een nieuwe rekenmethode
Hoe kan ik je helpen?
Neem contact op met onze adviseurs



“Rekenen is een essentiële vaardigheid om mee te kunnen doen aan onderwijs en de maatschappij.”
Bron: Taal en rekenen in het vizier, Onderwijsraad, 2022
Adviesrapport Taal en rekenen in het vizier